Restaurace
Hrad Svojanov, 569 73 Svojanov 1, IČ: 00194620, DIČ:CZ00194620,
zastoupený Bc. Pavlem Haluzou – ředitelem, dále jen vyhlašovatel
podle § 39 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, zveřejňuje
Záměr pronájmu prostoru sloužícímu podnikání
1. Vymezení předmětu pronájmu
Vyhlašovatelem je příspěvková organizace města Poličky, které je předmětný majetek předán
do správy. Předmětem pronájmu jsou prostory sloužící k poskytování gastronomických služeb
a provozování restaurace v areálu hradu Svojanov. S tím souvisí uzavření nájemní smlouvy
na nebytové prostory a jejich příslušenství na adrese Hrad Svojanov, 569 73 Svojanov 1. Jedná se o nebytový prostor, situovaný v přízemí vstupní budovy hradu, o výměře 141 m2 se zařízeným interiérem, vybavením kuchyně a provozních prostor (dále jen pronajímané prostory).
Pronajímané prostory jsou rozčleněny do jednotlivých částí dle následujícího seznamu:
Restaurace 35,-- m2
Kuchyně 30,-- m2
Sklad potravin 10,-- m2
Sklad nápojů 9,-- m2
Formanka 14,-- m2
Předsíň 9,-- m2
Šatna pro personál 7,50 m2
Předsíň 6,50 m2
Sociální zařízení pro veřejnost 20,-- m2
Celkem 141,-- m2
Pronajímané prostory jsou stavebně způsobilé k využívání prostor jako restaurace, s interiérovým vybavením a kuchyňskou technologií. Pronajímané prostory bude nájemce užívat výhradně pro účely hostinské a restaurační činnosti a činností souvisejících.
2. Prohlídka místa plnění veřejné zakázky
Prohlídka pronajímaných prostor a vnitřního vybavení na adrese hrad Svojanov, čp. Svojanov 1. je možná po dohodě s ředitelem hradu Svojanov Bc. Pavlem Haluzou, tel. č. 739 339 991, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. S doplňujícími dotazy je možné se obracet rovněž na tuto uvedenou kontaktní osobu.
3. Trvání smlouvy
Předpokládaný termín zahájení nájmu: 7. 3. 2026
Nejzazší možné zahájení provozu: 27. 3. 2026
Doba trvání nájemní smlouvy: Nájemní smlouva bude uzavřena na dobu jeden rok s možností prodloužení na dobu neurčitou. Stanovuje se zákonná tříměsíční výpovědní lhůta (ustanovení § 2310 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
V případě hrubého porušení podmínek nájemní smlouvy činí smluvená výpovědní lhůta ze strany pronajímatele 14 dnů.
4. Další podmínky nájmu
Provozní doba musí být uzpůsobena s ohledem na noční klid, v blízkosti pronajímaných prostor se nachází ubytovací pokoje. Provozní doba by obecně neměla trvat déle než v rozmezí 6:00 – 22:00 hodin. Minimálně však musí korespondovat s návštěvními hodinami hradu (březen, listopad a 1. – 15. prosinec - víkendy a st. svátky 10 – 17 hod., duben, květen a říjen - denně kromě pondělí 9 – 17 hod. a červen až září – denně 9 – 17 hodin, v červenci a srpnu až do 18 hodin). Výjimečné případy tvoří konání kulturních a společenských akcí v rámci provozu hradu.
Nájemce bude v rámci provozní doby restaurace zajišťovat také stravovací služby pro zaměstnance vyhlašovatele, hosty ubytované v penzionu hradu. Doba pro snídaně ubytovaných je stanovena na 8-10h, večeře pro ubytované budou poskytovány nejdříve v 18 hodin. Nájemce bude zajišťovat cateringové služby v rámci konání společenských akcí vyhlašovatele (svatební hostiny, firemní akce atd. – tyto akce obvykle probíhají v jiných prostorách hradu). Tyto akce bude zajišťovat na základě harmonogramu a instrukcí od vyhlašovatele.
Provozovatel restaurace bude zajišťovat bezplatný provoz sociálních zařízení pro veřejnost nejen pro hosty restaurace, ale pro všechny návštěvníky hradu.
Pronajímané prostory budou přednostně bezúplatně poskytovány pro akce, organizované vyhlašovatelem a jeho zřizovatelem. Nájemce umožní konání těchto akcí v pronajímaných prostorách.
Restaurace s přináležejícími prostorami bude výhradně nekuřácká.
Jakékoliv změny v pronajímaných prostorách musejí být schváleny vyhlašovatelem.
Nájemce bude akceptovat, že restaurace je součástí areálu hradu, do něhož jsou i hosté restaurace povinni uhradit vstupné (pouze v době oficiálních otevíracích hodin hradního areálu). V době, kdy je návštěvnický provoz hradu uzavřen (po konci po konci otvírací doby, nebo mimo návštěvnickou sezonu) je zákazníkům restaurace umožněn vstup do areálu bezplatně. Provoz mimo otvírací dobu je nutné dohodnout se správou hradu.
Nájemce bude povinen na svůj náklad provádět běžné opravy a běžnou údržbu pronajímaných prostor.
Nájemce bude povinen platit přeúčtovanou elektrickou energii (včetně záloh na el. energii), vodné a stočné, spotřebu plynu a vývoz komunálního odpadu.
Nájemce bere na vědomí, že pronajímané prostory jsou součástí kulturní památky I. kategorie. V souvislosti s tím se zavazuje dodržovat všechny obecně závazné právní předpisy, zejména předpisy na úseku památkové péče, bezpečnostní a protipožární předpisy.
Nájemce bere na vědomí, že se statutem kulturní památky I. kategorie souvisí zvýšená energetická náročnost objektu.
Nedodržení těchto podmínek bude vnímáno jako hrubé porušení nájemní smlouvy.
5. Nájemné
Výši nájemného navrhuje zájemce. Navržená výše nájemného je jedním z kritérií výběru poskytovatele služeb. Minimální měsíční výše nájemného však činí 40,- Kč/m2.
Navrhovaná výše nájmu a jeho splatnost – zájemce stanoví cenu nájemného měsíční paušální částkou v českých korunách bez DPH. Tato navrhovaná výše nájmu bude v případě uzavření nájemní smlouvy závazná. Splatnost nájemného je stanovena na 1. den příslušného kalendářního měsíce. Výše nájemného bude ve smlouvě ošetřena inflační doložkou.
Nájemné nezahrnuje úhradu za elektrickou energii, plyn, vodné a stočné, za odvoz domovního odpadu a případné další služby.
Nájemce při uzavření nájemní smlouvy složí kauci. Výše kauce, která bude sloužit k zajištění plnění veškerých finančních závazků nájemce vůči pronajímateli, a kterou nájemce složí na účet pronajímatele do 7 dnů od uzavření smlouvy, je shodná s výší nájemného za tři kalendářní měsíce. Tato kauce bude navrácena po ukončení nájemní smlouvy v rámci řádného vypořádání závazků mezi pronajímatelem a nájemcem, případně bude krýt nedoplatky ze strany pronajímatele.
6. Podmínky pro účast na veřejné zakázce
Základní kvalifikační předpoklady splňuje zájemce, který:
nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání
vůči jehož majetku neprobíhá insolvenční řízení
který není v likvidaci
který nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště navrhovatele
který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště navrhovatele
který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku
na státní politiku zaměstnanosti, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání
či bydliště navrhovatele
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo na ověření uvedených skutečností. Při nesplnění některého z uvedených kvalifikačních předpokladů bude návrh zájemce vyřazen.
7. Požadované dokumenty
Zájemce předloží:
podepsané čestné prohlášení o splnění základních kvalifikačních předpokladů (příloha č. 1)
oprávnění k podnikání v oboru hostinská činnost nebo obdobném, zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci
výpis z obchodního rejstříku, pokud je v něm uchazeč zapsán, či výpis z jiné obdobné evidence, pokud je v ní zapsán
výpis z rejstříku trestů uchazeče nebo statutárního zástupce uchazeče
reference z oblasti hostinské či restaurační činnosti v prostorách památkového objektu či obdobného výletního místa s uvedením konkrétního místa a doby prováděné činnosti (vyžaduje se minimálně jedna reference). Případně lze doložit smlouvou s osobou, která bude za provoz odpovědná.
koncepci provozu zařízení, bezvýhradně respektující uvedené podmínky nájmu
výši měsíčního nájemného bez DPH za pronajímané prostory
8. Způsob hodnocení návrhů
Hodnocení návrhů provede komise ustavená vyhlašovatelem a zřizovatelem vyhlašovatele
a na základě jejího doporučení bude vyhlašovatel rozhodovat o uzavření nájemní smlouvy. Vyhlašovatel stanovuje následující kritéria pro výběr vítězného návrhu:
kvalita koncepce provozu zařízení (koeficient 0,4),
zkušenosti a doba praxe uchazeče s provozem hostinských či restauračních zařízení (koeficient 0,3),
výše měsíčního nájemného bez DPH (koeficient 0,3).
Pro hodnocení nabídek použije hodnotitelská komise bodovací stupnici v rozsahu 0 až 100. Každé jednotlivé nabídce je dle dílčího kritéria přidělena bodová hodnota, která odráží úspěšnost předmětné nabídky v rámci dílčího kritéria. Pro číselně vyjádřitelná kritéria, pro která má nejvhodnější nabídka maximální hodnotu kritéria, například výše nájemného, získá hodnocená nabídka bodovou hodnotu, která vznikne násobkem 100 a poměru hodnoty nabídky k hodnotě nejvhodnější nabídky. Pro číselně vyjádřitelná kritéria, pro která má nejvhodnější nabídka minimální hodnotu kritéria, získá hodnocená nabídka bodovou hodnotu, která vznikne násobkem 100 a poměru hodnoty nejvhodnější nabídky k hodnocené nabídce. Pro kritéria, která nelze vyjádřit číselně, sestaví hodnotící komise pořadí nabídek od nejvhodnější k nejméně vhodné a přiřadí nejvhodnější nabídce 100 bodů a každé následující nabídce přiradí takové bodové ohodnocení, které vyjadřuje míru splnění dílčího kritéria ve vztahu k nejvhodnější nabídce.
Každé dílčí kritérium bude násobeno daným koeficientem.
Na základě součtu výsledných hodnot dle jednotlivých kritérií výběru nabídek hodnotící komise stanoví pořadí úspěšnosti jednotlivých nabídek tak, že jako nejúspěšnější je stanovena nabídka, která dosáhla nejvyšší hodnoty.
9. Požadavky na zpracování a obsah návrhů
Návrh podá zájemce písemně v 1 paré v souladu s podmínkami zadavatele uvedenými v této dokumentaci. Zadavatel požaduje, aby návrh zájemce obsahoval tyto dokumenty řazené v následujícím členění:
1) Úvodní strana – identifikační a kontaktní údaje uchazeče
2) Požadované doklady dle odst. 7
10. Doručení návrhů
Lhůta pro podání návrhů se stanovuje do 25. 11. 2025. Návrhy budou doručeny písemně v uzavřené obálce s označením: „Neotevírat – návrh na pronájem – hradní restaurace“ na adresu zřizovatele zadavatele, Město Polička, Palackého nám. 160, 572 01 Polička, nebo osobně na podatelnu MěÚ Polička, Palackého nám. 160 nejpozději do úterý 25. 11. 2025 do 9 hodin.
K vyhodnocení návrhů dojde v termínu do 10. 12. 2025.
11. Ostatní ustanovení
Zadavatel si vyhrazuje právo:
neuhradit uchazečům žádné náklady, které vynaložili za účast ve výběrovém řízení
odmítnout všechny návrhy
zrušit toto výběrové řízení
nevracet podané návrhy
neuzavřít smlouvu s žádným uchazečem
12. Kontaktní osoba
Bc. Pavel Haluza – ředitel, Hrad Svojanov, 569 73 Svojanov 1, tel.: 739 339 991, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Bc. Pavel Haluza
Hrad Svojanov
Ředitel
Na Svojanově dne 10. 10. 2025
Stylová hradní restaurace nabízí posezení pro 27 osob uvnitř a dalších 60 osob na venkovní zahrádce přímo na prvním hradním nádvoří. Romantické prostředí vybízí k posezení u dobrého jídla a pití. Restaurace je dekorována loveckými trofejemi, zbraněmi a zbrojí i dobovými vyobrazeními hradu. Dominantu tvoří historická kachlová kamna. Samozřejmostí je připojení WI-FI.